Figyelem! A modulok önálló megvásárlására jelenleg nincs lehetőség, azokat csak fejlesztési projektek keretében értékesítjük.
SimplePay bankkártyás fizetés
A modul integrálja a Magento 2 webshopot az OTP SimplePay fizetési rendszerével, így a webáruház alkalmassá válik azonnali bankkártyás fizetések fogadására. A modul egy új fizetési módot hoz létre a webáruházban és a háromszereplős fizetési metódust valósítja meg, azaz a fizetés az OTP SimplePay online bankkártyás felületének közbeiktatásával történik.
A modul kompatibilis az új Payment Services Directive (PSD2) / Strong Customer Authentication (SCA) EU szabályozással.
A modul működése
A modul a SimplePay online bankkártyás fizetésével való Magento 2 integrációra szolgál, a háromszereplős fizetési metódust valósítja meg. A háromszereplős fizetési metódus lényege, hogy a konkrét fizetés az OTP SimplePay online bankkártyás fizetési oldalára való továbbléptetéssel történik, és ott zajlik a tényleges tranzakció, nem a webshopon belül.
További funkciók
- A fizetőoldalról az áruházra visszairányított vásárló tájékoztatást kap az authorizáció eredményéről.
- Sikeretlen authorizáció esetén a rendelés Order status-a Cancel-re változik.
- Sikeres authorizációt követően a SimplePay IPN (Instant Payment Notification) üzenete alapján a Magento módosítja a rendelés Order status-át:
- Sikeres fizetés esetén Processing-re
- Egyéb esetekben Cancel-re (vagyis törlésre kerül a rendelés) - Előzők alapján a vásárló e-mailt kap: rendelés visszaigazolást vagy egy tájékoztató levelet a rendelés törléséről.
- Azon rendelésekre, melyekre nem érkezett meg az IPN, a rendszer ütemezetten kérdezi query-vel a Simple rendszerében szereplő státuszt. Az admin felületen beállítható, hogy mely Simple státuszok esetén kerüljön Magentoban a rendelés Cancel-ed állapotba.
- A SimplePay kommunikációt, illetve az ez alapán történő Order status változásokat a rendszer logolja, így adminon nyomon követhetők.
- Teszt üzemmód (SimplePay Sandbox kapcsolat) esetén tájékoztató szöveg jelenik meg erről a checkoutban.
- A fizetési mód megjelenése ország alapján korlátozható.
- A modul e-mail értesítőt tud küldeni a sikertelen fizetésekről az admin felhasználónak.
Beállítási lehetőségek adminban
A SimplePay modul beállításait a webáruház admin felületén az Stores -> Setting -> Configuration -> Sales -> Payment methods menüpontból érjük el.
Szerkesztőfelület mezői:
- Enabled: Engedélyezve van-e a modul.
- Mode: Teszt vagy éles üzemmódban van-e a modul.
- Title: A fizetési mód frontenden használt megnevezése.
Ezt látja a vásárló a checkoutban (például: SimplePay bankkártyás fizetés). - Merchant Key: SimplePay által generált egyedi ügyfél azonosító.
- Secret Key: SimplePay által generált, az ügyfél azonosítóhoz kapcsolódó titkos kulcs.
- Sort Order: A fizetési mód sorrendje a frontenden a többi fizetési módhoz viszonyítva.
- New Order Status: Az itt kiválasztott rendelés státusszal rögzülnek a beérkezett SimplePay fizetési módú rendelések.
- Payment from Applicable Countries:
A fizetési mód megjelenésének ország alapú korlátozása.
- All Allowed Countries: nem korlátozzuk ország alapján a fizetési mód elérhetőségét
- Specific Countries: a Payment from Specific Countries listában kiválasztott országokra korlátozzuk a fizetési mód elérhetőségét - Payment from Specific Countries:
Ha az előző beállítás Specific Countries, akkor itt áválasztható ki egy listából, hogy mely országokra korlátozzuk a fizetési mód elérhetőségét. - Instructions: A fizetési mód frontenden, az ÁSZF elfogadás felett megjelenő magyarázó szövege.
- Short Description: A fizetési mód frontenden, a Megnevezés alatt megjelenő magyarázó szövege.
- Email Sender: A SimplePay értesítő leveleket erről az e-mail címről küldi ki a rendszer.
A választási lehetőségek a Stores -> Settings -> Configuration -> General -> Store Email Addresses lista alapján jelennek meg. - Unsuccessful Email Template: Sikertelen fizetést követően ezt az e-mail sablont küldi ki a rendszer a felhasználónak, melyben tájékoztatjuk, hogy töröltük a rendelését.
A választási lehetőségek a Marketing -> Communications -> Email Template lista alapján jelennek meg. - Transaction Timeout: Ez határozza meg, hogy az átirányítást követően meddig kezdeményezheti a fizetést a felhasználó a SimplePay felületén.
- Send Items to SimplePay: Ha engedélyezett, átküldjük a vásárolt termékek adatait is a SimplePay-nek (nem csak a végösszeget).
- Send Delivery Details to SimplePay: Ha engedélyezett, átküldjük a szállítási információkat is a SimplePay-nek (name, company, country, state, city, zip, address, address2, phone).
- SimplePay Status(es) Change Magento Order Status to Canceled: A státusz ellenőrzést követően (query) ha a SimplePay-től visszakapott "status" mező az itt megadott értékek valamelyikét tartalmazza, akkor a Magento a rendelés státuszát Canceled-re módosítja.
Elválasztó karakter a status-ok között: , (vessző). - Enable Unsuccessful order alert: Engedélyezve van-e a Pending Payment állapotban ragadt rendelésekről alert e-mail küldése az admin felhasználóknak.
- Unsuccessful order alert time threshold: A futás időpontjában az itt megadott perc értéknél régebbi Pending Payment állapotú rendelésekről küldünk levelet.
- Unsuccessful Order Alert Email Template: A választási lehetőségek a Marketing -> Communications -> Email Template lista alapján jelennek meg.
- Unsuccessful order alert emails: Az itt felsorol e-mail címekre küldjük ki az alert levelet.
További tudnivalók
A SimplePay fizetési rendszer aktiválásához, rendelkezni kell a webáruházhoz kapcsolódó élő SimplePay szerződéssel, melynek megkötése a SimplePay regisztrációs oldalon kezdeményezhető. A szerződés megkötését követően emailben kapott élő (LIVE) SimplePay Admin fiókból lehet kinyerni a szükséges azonosítókat, a Merchant és Secret Key értékeket, ami a modul beállításához szükséges.